Nasz zespół – to nasza siła
Nasz zespół – to nasza siła
a.gugu tworzy zespół cudownych ludzi, pedagogów, opiekunów, artystów, animatorów, terapeutów SI, bez których nie byłoby tego miejsca. Dzięki zgranej współpracy pełnej szacunku, czujemy, że tworzymy miejsce wyjątkowe, do którego ciepło Cię zapraszamy.
a.gugu tworzy zespół cudownych ludzi, pedagogów, opiekunów, artystów, animatorów, terapeutów SI, bez których nie byłoby tego miejsca. Dzięki zgranej współpracy pełnej szacunku, czujemy, że tworzymy miejsce wyjątkowe, do którego ciepło Cię zapraszamy.
Nasz zespół – to nasza siła
Nasz zespół – to nasza siła
a.gugu tworzy zespół cudownych ludzi, pedagogów, opiekunów, artystów, animatorów, terapeutów SI, bez których nie byłoby tego miejsca. Dzięki zgranej współpracy pełnej szacunku, czujemy, że tworzymy miejsce wyjątkowe, do którego ciepło Cię zapraszamy.
a.gugu tworzy zespół cudownych ludzi, pedagogów, opiekunów, artystów, animatorów, terapeutów SI, bez których nie byłoby tego miejsca. Dzięki zgranej współpracy pełnej szacunku, czujemy, że tworzymy miejsce wyjątkowe, do którego ciepło Cię zapraszamy.
Mamo i Tato,
piszemy do Was w tym miejscu mocno osobiście, dlatego, że a.gugu jest dla nas miejscem bardzo osobistym. Jako mamy, obserwowałyśmy w jaki dynamiczny sposób rozwijają się nasze dzieci. Uczyłyśmy się o tym jak okres wczesnego dzieciństwa jest dla nich niesamowicie rozwojowy i kluczowy w dalszym życiu. I obserwowałyśmy siebie same, podczas trudnych decyzji, które musiałyśmy podejmować próbując pogodzić życie zawodowe z wychowywaniem naszych pociech.
Prawie każdy rodzic musi prędzej czy później stanąć przed podjęciem tej niesamowicie trudnej decyzji, dotyczącej godzenia wychowania dziecka z życiem zawodowym. Nasz żłobek & przedszkole powstały z myślą o każdym z Was, bo mamy w sobie głęboką potrzebę tworzenia miejsca, w którym każdy rodzic wraz z dzieckiem poczuje się dobrze i komfortowo. Mamo i Tato w a.gugu jesteś tak samo ważny, jak Twoje dziecko!
Ale chcemy tutaj napisać o czymś jeszcze. Czy wiecie, że okres w którym dziecko uczęszcza do żłobka & przedszkola, czyli od roku do lat pięciu jest ogromnie ważny w jego rozwoju jako człowieka? Od trzeciego trymestru ciąży do lat pięciu rozwija się 95% naszego mózgu!
Można by sobie zadać pytanie czy oby nie przesadzamy. Przecież to tylko dziecko, jak my byliśmy mali nikt nie zwracał na to uwagi i wszystko z nami ok. Czy oby na pewno? Jesteśmy już mocno do przodu w badaniach nad rozwojem mózgu czy psychologii i wiemy, że to w jakich warunkach żyliśmy ma wpływ na to jacy jesteśmy. Można to dostrzec na prostych przykładach. Dlaczego są dzieci które w szkole nie mają problemów z nawiązywaniem nowych znajomości i budowaniem relacji, a inne mimo zaangażowania i wsparcia rodziców mają z tym trudności? Dlaczego Janek umie w tabliczkę mnożenia i świetnie dzieli, a Zosia mimo lekcji u korepetytora wciąż ma trudności z koncentracją? Dlaczego nie wszyscy potrafią wejść w stałą relację, albo znaleźć stałą pracę? Dlaczego nie każdy ma w sobie pokłady empatii i umie słuchać? I nie, tu nie chodzi o geny! A bynajmniej nie tylko. Badania naukowe mówią, że geny to tylko podstawa, “kulka z plasteliny”, którą można dowolnie formować. Narzędziem do modelowania naszej osobowości jest środowisko w jakim żyjemy. Dlatego to jak przeżyjemy okres wczesnego dzieciństwa, ma tak ogromny wpływ na nasz rozwój fizyczny, psychiczny i poznawczy.
Brzmi poważnie prawda? Posiadając tę wiedzę, tworzymy a.gugu bardziej odpowiedzialnie. Dbając o każdy detal, rozwijając się, ucząc, poszukując najlepszych rozwiązań. Bo mamy jasny cel, miejsce do którego Cię zapraszamy jest pełne ciepła i miłości, ale również kadry, która jest świadoma odpowiedzialności jaka na nich spoczywa. Pracy w trybie nakarm – przewiń – uśpij mówimy NIE. Żłobek & przedszkole to coś więcej – a.gugu to coś więcej. Razem z Wami chcemy wychować pokolenie ludzi odważnych, dobrych i wrażliwych na prawdę.
Dlatego pozwalamy naszym dzieciom odkrywać świat w towarzystwie rówieśników, jesteśmy uważne i podążamy za nimi, w miejsca do których nas prowadzą, towarzyszymy im w tej podróży i wspieramy. Zachęcamy do zadawania pytań. Co się stanie jak łyżka spadnie na podłogę? Czy plastelina jest miękka? Co się stanie jak wejdę w kałużę? Czy widać tam moje odbicie? Dzieci z którymi się rozmawia, których się słucha z szacunkiem, którym się czyta i z którymi ogląda się książki, pozwala się działać bez narzucania swojej woli, rozwijają się po prostu inaczej niż dzieci, które spędzają czas w sposób pasywny. Te dzieci startują do szkoły z zupełnie innym bagażem i mają przewagę nad rówieśnikami. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta przewaga już pozostanie.
Jeśli zgadzasz się z naszymi wartościami i ideami, zapraszamy Cię do nas z całego serca!
Ewa & Kasia

Misja a.gugu
Chciałybyśmy żebyś wiedział że:
Misja jaka nam przyświeca to stworzenie wspólnoty rodziców i opiekunów, którzy WSPÓLNIE wychowają kolejne pokolenie ludzi odważnych, dobrych i wrażliwych na prawdę.
Nasza wizja tego miejsca zawiera się w słowach – chcemy
⇒ by każde dziecko miało dostęp do miejsca opieki pełnego ciepła, miłości i bezpieczeństwa;
⇒ by każdy opiekun mógł rozwijać się w pracy pełnej wyzwań, w atmosferze szacunku i zrozumienia;
⇒ by każdy rodzic mógł rozwijać się zawodowo, zapewniając jednocześnie najlepszą opiekę dla swojego dziecka.

Misja a.gugu
Chciałybyśmy żebyś wiedział że:
Misja jaka nam przyświeca to stworzenie wspólnoty rodziców i opiekunów, którzy WSPÓLNIE wychowają kolejne pokolenie ludzi odważnych, dobrych i wrażliwych na prawdę.
Nasza wizja tego miejsca zawiera się w słowach – chcemy
⇒ by każde dziecko miało dostęp do miejsca opieki pełnego ciepła, miłości i bezpieczeństwa;
⇒ by każdy opiekun mógł rozwijać się w pracy pełnej wyzwań, w atmosferze szacunku i zrozumienia;
⇒ by każdy rodzic mógł rozwijać się zawodowo, zapewniając jednocześnie najlepszą opiekę dla swojego dziecka.
Wartości
dla nas najważniejsze, którymi kierujemy się w naszej codzienności
Wartości
dla nas najważniejsze, którymi kierujemy się w naszej codzienności
Nasz zespół
Ewa Tymińska-Jaraszkiewicz – Dyrektorka ds. rozwoju i zarządzania zespołem a.gugu,
Z wykształcenia architektka krajobrazu i kulturoznawczyni. Absolwentka studiów podyplomowych MBA, a z zamiłowania pedagożka. Dyrektorka ds. rozwoju i zarządzania zespołem a.gugu. Koordynuje pracę wszystkich oddziałów a.gugu, reprezentuje go na zewnątrz i “spina” budżet.
Jej ulubione dziedziny naukowe to neurodydaktyka, psychopedagogika, edukacja wczesnodziecięca i psychologia komunikacji. W wychowaniu dzieci ceni Pozytywną Dyscyplinę. Prowadząc a.gugu, szczególnie dba o dobry kontakt pomiędzy dziećmi, rodzicami i wychowawcami. W zarządzaniu zespołem wykorzystuje metody zarządzania talentami według Gallup’a oraz przywództwa kierowanego misją. Buduje zespół w zgodzie z predyspozycjami i zdolnościami tworzących go osób.
Prywatnie, mama Jagienki oraz Miłosza i żona Krzysztofa – to oni są jej inspiracją na co dzień. Jest niepoprawną optymistką. Wierzy, że dobra energia zawsze wraca. Najszczęśliwsza jest wtedy, gdy uczy się nowych rzeczy. Ma milion pomysłów na minutę i jeśli nie zapisze ich w trello to najprawdopodobniej znajdą się na półce “na później”. Pracoholik z poczuciem misji. Uważa, że a.gugu to coś więcej niż miejsce, gdzie się karmi, bawi i przebiera dzieci.
Niebanalny żłobek & przedszkole a.gugu | Zespół | Kasia Tymińska
Kasia Tymińska – Dyrektorka ds. administracyjnych i kontaktów z klientami.
Pomysłodawczyni, współzałożycielka i współwłaścicielka a.gugu. Z wykształcenia magister zarządzania; świetnie się odnajduje w świecie zaświadczeń, umów i tabelek (czasem trzeba ją wręcz odciągać od komputera), dlatego z radością pełni funkcję dyrektorki administracyjnej a.gugu. Kocha ład i równowagę, co przekłada się na harmonijną pracę całego żłobka & przedszkola. Każdy, kto tutaj trafia, ma najpierw kontakt właśnie z nią. Odpowiada na wszystkie pytania rodziców z wyrozumiałością i ogromną cierpliwością. To dziewczyna z sercem na dłoni!
Prywatnie jest mamą Janka i Jagody. Godzenie życia prywatnego z absorbującym życiem zawodowym, to dla niej nie lada wyzwanie, z którym czasem radzi sobie lepiej, innym razem gorzej – czyli tak jak każda z nas 🙂
Iwona Buksińska – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Pogodna 34/U1.
Pierwszy pracownik żłobka (ile to już lat? :). Absolwentka studiów pedagogicznych i uczestniczka wielu kursów oraz szkoleń z zakresu rozwoju dziecka i prowadzenia zajęć z najmłodszymi. Na co dzień pracuje z dziećmi „na sali”. Opiekuje się, wspiera ich wszechstronny rozwój i prowadzi zajęcia.
Dodatkowo ściśle współpracuje z Ewą oraz Kasią i dba o to, aby oddział funkcjonował jak dobrze naoliwiona maszyna. Nadzoruje prace całego zespołu i wspiera go w codziennych obowiązkach.
Jako pierwsza rozpoczęła tworzenie programu merytorycznego, który realizowany jest w placówce.
Optymistka! Zaraża uśmiechem i pozytywnym nastawieniem do życia każdego, kto ma okazję z nią pracować. „Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu”. Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą trójki dzieci.
Angelika Oleszczuk – w-ce Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Pogodna 34/U1.
Swoją przygodę z dziećmi rozpoczęła w 2014r. w przedszkolu. To doświadczenie utwierdziło ją w przekonaniu, że nie wyobraża sobie innej drogi zawodowej. Praca z małymi ludźmi daje jej satysfakcję, obserwacja dzieci zdobywających z każdym dniem kolejne umiejętności, dają poczucie, że to co robi ma sens 🙂 Z wykształcenia oraz wyboru – opiekun dziecięcy. Pasjonatka psychologii rozwojowej, stara się poszerzać swoją wiedzę wieloma szkoleniami i książkami oraz dostosowywać swoją nabytą wiedzę do indywidualnych potrzeb każdego maluszka.
Prywatnie jest mamą trójki dzieci, miłośniczką sportu – zwłaszcza piłki nożnej oraz podróży. Każdą wolną chwilę stara się wykorzystywać bardzo aktywnie.
Katarzyna Maliszewska – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Bukowa 15.
Swoją przygodę z najmłodszymi rozpoczęła pracując jako niania. To doświadczenie upewniło ją w przekonaniu, że praca z dziećmi jest tym co chce robić w życiu. Ukończyła więc kurs opiekunki dziecięcej i zaczęła pracować w żłobku.
Z wykształcenia jest dietetykiem. Swoją akademicką wiedzę wykorzystuje w pracy analizując jadłospisy. Jeśli zauważy jakiekolwiek „niedoskonałości” na pewno nie przejdzie obok tego obojętnie. Weźmie sprawy w swoje ręce i współpracując z firmą cateringową zadba o różnorodną oraz zbilansowaną dietę maluchów.
Na co dzień zarządza zespołem oddziału na Bukowej. Ma naturalny dar dostrzegania w ludziach tego co najlepsze. W pracę wkłada całe swoje serce. Prywatnie wielbicielka dobrego kina i miłośniczka życia na wsi.
Karolina Wiak – W-ce Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Bukowa 15.
Karolina ukończyła Katolicki Uniwersytet Lubelski na kierunkach: praca socjalna oraz pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Akademicką wiedzę wykorzystuje na codzień na sali w pracy z dziećmi. W swojej pracy skupia się przede wszystkim na drugim człowieku i jego dobru. Kieruje się empatią oraz zrozumieniem potrzeb najmłodszych, co pozwala jej nawiązywać z nimi wyjątkowe relacje. Wspierając rozwój młodych umysłów, Karolina z pasją angażuje się w różnorodne zajęcia, które mają na celu stymulowanie ich kreatywności i ciekawości świata.
Karolina wspiera również Kasię w obowiązkach dyrektora merytorycznego. To osoba sumienna, pracowita i szybka. W jej słowniku nie istnieje słowo ,,zaraz”. Jeśli obiecuje, że coś zrobi to zawsze dotrzymuje danego słowa. Jej zaangażowanie i umiejętność dostrzegania talentów i dobra w innych sprawiają, że zespół, w którym pracuje, staje się silniejszy i bardziej zgrany. Zarówno prywatnie jak i zawodowo jest gotowa pomóc każdemu, kto tego potrzebuje.
W wolnym czasie Karolina lubi podróże te bliższe i dalsze. Wspólnie z mężem Karolem, który jest jej największym wsparciem i motywatorem, odkrywają piękno Polski oraz Europy. Karolina uwielbia spędzać również czas na działce na wsi. Pracę w ogrodzie oraz wycieczki do sklepów ogrodniczych, relaksują ją. Jej zakupy ogrodnicze przyprawiają męża o zawrót głowy.
Kamila Czajka – Piłat – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Dożynkowa 46.
Z wykształcenia psycholog, mediator oraz negocjator. Od trzeciego roku studiów wiedziała, że chce pracować z dziećmi, dlatego po obronie pracy magisterskiej ukończyła kurs opiekunki dziecięcej. Swoje pierwsze doświadczenie zdobyła pracując jako niania.
Na co dzień biega między salami zabaw, a swoim biurem. Lubi pisać procedury oraz tworzyć grafiki pracowników i inne niezbędne tabelki. Jej drugie imię to odpowiedzialność. Jeśli ma wyznaczony deadline można być pewnym, że wykona zlecone zadania. Nienawidzi niespodzianek, za to ceni sobie organizacje. Jeżeli da się coś zaplanować ona to zrobi.
Joanna Elwicka – W-ce Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Dożynkowa 46.
Absolwentka studiów z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, uczestniczka wielu szkoleń z zakresu rozwoju dziecka. Swoje pierwsze kroki w pracy z maluszkami stawiała w 2021 roku jako opiekunka (właśnie w a.gugu).
Na co dzień jest wychowawcą w sali żółtej i tam spotkacie ją najczęściej. Natomiast jako z-ca dyrektorki jest odpowiedzialna za zespół – koordynuje jego pracę, wspiera i motywuje. W pracy kieruje się rozsądkiem, nie emocjami. Wykazuje się niezwykłą umiejętnością „trzeźwego myślenia” i spojrzenia na daną sytuację z różnych stron. W końcu jak sama to określa „punkt widzenia zależy od punktu siedzenia”. Zatem, by mieć pełen ogląd należy poznać te punkty.
Prywatnie lubi biegać, a także spędzać czas na siłowni.
Monika Podlodowska – W-ce dyrektorka ds. merytorycznych, przedszkole a.gugu, ul. Dożynkowa 46.
Ukończyła studia z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej na KUL. Uwielbia pracę z dziećmi, jej bliscy współpracownicy obawiają się, że to zalążki pracoholizmu. Aktywna w mediach społecznościowych, prowadzi stronę z “Pamiętnika dydaktyka”, na której można znaleźć kreatywne pomysły na zajęcia z dziećmi. Na wychowanie patrzy szeroko, wykorzystując różne nurty pedagogiczne. Posiada predyspozycje do zarządzania zespołem zawsze służąc pomocą oraz patrząc na potrzeby i pomysły współpracowników.
Prywatnie Monika uwielbia góry. Należy do grupy Tatromaniaków, tam w wolnych chwilach zdobywa nie tylko szczyty, ale również energię do pracy z dziećmi.
Magdalena Grzybowska – W-ce dyrektorka ds. organizacyjnych, przedszkole a.gugu, ul. Dożynkowa 46.
.
.
.
.
.
.
Joanna Ziółkowska – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu hygge, ul. Mariańska 27/2L.
Absolwentka UMCS, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zapytana o to z jaką pracą wiąże swoją przyszłość, z uśmiechem na twarzy odpowiada, że koniecznie i absolutnie z dziećmi. Na co dzień, niezwykle pogodna – słowo “niezwykle” nie jest w tym miejscu użyte przypadkowo – ona naprawdę zaraża energią i optymizmem. Jest przeciwieństwem Sylwii (jej dyrektorskiej pary), spontaniczna i lekko roztrzepana (tak jak trzeba 🙂 ). Ma bardzo wysokie, intuicyjne umiejętności liderskie.
Podczas pracy w żłobku najchętniej korzysta z wychowania bliskościowego i indywidualnego podejścia. Potrafi rozpoznać potrzeby każdego dziecka i odpowiednio na nie zareagować.
W wolnych chwilach zgłębia tajemnice psychologii z zakresu rozwoju osobistego i interakcji międzyludzkich, co pomaga jej w codziennym kontakcie z rodzicami swoich podopiecznych i oczywiście budowaniu zespołu pedagogów.
Sylwia Sławek – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu hygge, ul. Mariańska 27/2L.
Absolwentka studiów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej UMCS. Uwielbia pracę z dziećmi, którą ułatwia jej spokojne usposobienie. Swoją łagodnością jest w stanie “zalać” każdy zmącony i zdenerwowany umysł. Do tego, dzięki logistycznemu zmysłowi doskonale radzi sobie w codziennym zarządzaniu żłobkiem. Porządek i ład w miejscu pracy (i dokumentach) jest dla niej równie ważny, jak dobro dzieci.
Dlatego dzięki niej wszystko tutaj działa jak w zegarku. Jest totalną przeciwnością Asi (jej dyrektorskiej pary) dlatego tak super się uzupełniają. Staranność z jaką Sylwia wykonuje powierzone zadania, jest po prostu niesamowita. W pracy z dzieciakami, najwięcej inspiracji czerpie z pedagogiki Marii Montessori.
Prywatnie uwielbia jeździć na koncerty (chyba tak dla odreagowania 🙂 ), dzięki którym nie brak jej energii, każdego dnia. Czas wolny najchętniej spędza nad morzem wypoczywając na plaży, słuchając odgłosów natury.
Magdalena Ajziuk – Psycholożka i pedagożka specjalna. Menadżerka ds. kształcenia specjalnego w przedszkolu.
Ukończyła studia na kierunku psychologia ze specjalizacją wspierania jakości i życia. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując z najmłodszymi w Centrum Terapii Dziecka i Rodziny, Centrum Medycznym w Warszawie oraz placówkach przedszkolnych prowadząc terapię indywidualną.
W swojej pracy pomaga dzieciom w poznawaniu i radzeniu sobie z emocjami oraz w ich wyrażaniu i przeżywaniu. W relacji z dzieckiem kieruje się jego dobrem, dąży do jego wszechstronnego i harmonijnego rozwoju oraz stara się dostrzegać jego indywidualne potrzeby i zainteresowania. Stale kształci się podnosząc dodatkowo kwalifikacje i ucząc się nowych metod pracy.
W a.gugu prowadzi terapie, obserwacje w zakresie funkcjonowania dzieci, konsultacje z opiekunami, a także rodzicami, których wspiera w procesie wychowania i pokonywania trudności rodzinnych. Dodatkowo prowadzi diagnozę funkcjonalną dzieci przy pomocy narzędzia KORP.
Poza aktywnym życiem zawodowym, najbardziej uszczęśliwia ją aktywność na świeżym powietrzu, czytanie książek oraz spędzanie czasu z najbliższymi.
Aleksandra Szokaluk – Psycholożka, terapeutka SI.
Ukończyła studia na kierunku psychologia, ze specjalnością Psychoprofilaktyka i Pomoc Psychologiczna oraz studia podyplomowe uzyskując kwalifikacje pedagogiczne. Stale się dokształca: jest certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej. Ukończyła kurs II-stopnia uprawniający do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej oraz studia podyplomowe na kierunku Integracja Sensoryczna. Brała czynny udział w tworzeniu Polskiej Baterii Testów z Integracji Sensorycznej badając dzieci ze szkół i przedszkoli w Lublinie. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Ponadto specjalizuje się w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku: Rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Posiada również kompetencje niezbędne do prowadzenia i projektowania zajęć Treningu Umiejętności Społecznych. Bardzo mądra kobieta 🙂 jednak ciągle jej mało i nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, bierze udział w licznych konferencjach i warsztatach.
W a.gugu prowadzi terapię SI, obserwacje funkcjonowania psychospołecznego dzieci, konsultacje z rodzicami i opiekunami oraz przy pomocy narzędzia KORP – prowadzi diagnozę funkcjonalną dzieci. Prywatnie jest żoną i mamą trójki dzieci. Ma dwie miłości górskie wędrówki oraz koty.
Paulina Kotarska-Pękala – Neurologopedka.
W a.gugu. prowadzi zajęcia logopedyczne zarówno indywidualne jak i grupowe już z najmłodszymi użytkownikami języka. Nie jest zwolenniczką stolikowych metod pracy, a raczej responsywnych, osadzonych w nurcie rozwojowym, podążających za dzieckiem. Uważa, że każde dziecko ma w sobie potencjał, który należy pomóc mu rozwijać. W pracy z dziećmi kieruje się dewizą „Nie wyręczaj, a wspieraj”.
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku logopedia z audiologią, a także studiów podyplomowych na kierunku neurologopedia. Swoje doświadczenie zdobywała prowadząc terapię z dziećmi, bo to z nimi bawiła i czuła się najlepiej.
Ukończyła szkolenia m.in. z zakresu modelowania mowy, Werbogestów, logorytmiki, Kinesiotapingu logopedycznego oraz Elektrostymulacji w logopedii.
W swojej pracy przykłada dużą wagę do „pracy z dzieckiem – nie przeciwko dziecku”, dlatego terapia z nią ma zwykle charakter zabawowy. Z uwagi na swoje wykształcenie audiologiczne, dołącza do zajęć również ćwiczenia słuchowe. Jest także absolwentką Szkoły Muzycznej I stopnia – uwielbia wykorzystywać swoje doświadczenie muzyczne w pracy z dziećmi, wplatając je metodą logorytmiki.
Monika Ratajewska – Specjalista ds. administracyjno kadrowych.
Absolwentka studiów pedagogicznych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Uczestniczka kursów kadrowo-płacowych. W a.gugu ściśle współpracuje z Ewą i Kasią. Dba o to, aby wszystkie dokumenty były uzupełnione i podpisane na czas. Z nią żaden “papierek” nie zginie, bo zawsze trafi do odpowiedniego segregatora. Zorganizowana, ceni sobie ład i porządek. Jest profesjonalistką w swoim fachu.
Prywatnie wielbicielka dobrej książki, malarstwa surrealistycznego i samodoskonalenia.
Anna Derecka – Asystentka biura.
.
.
.
.
.
Nasz zespół
Ewa Tymińska-Jaraszkiewicz – Dyrektorka ds. rozwoju i zarządzania zespołem a.gugu.
Z wykształcenia architektka krajobrazu i kulturoznawczyni. Absolwentka studiów podyplomowych MBA, a z zamiłowania pedagożka. Dyrektorka ds. rozwoju i zarządzania zespołem a.gugu. Koordynuje pracę wszystkich oddziałów a.gugu, reprezentuje go na zewnątrz i “spina” budżet.
Jej ulubione dziedziny naukowe to neurodydaktyka, psychopedagogika, edukacja wczesnodziecięca i psychologia komunikacji. W wychowaniu dzieci ceni Pozytywną Dyscyplinę. Prowadząc a.gugu, szczególnie dba o dobry kontakt pomiędzy dziećmi, rodzicami i wychowawcami. W zarządzaniu zespołem wykorzystuje metody zarządzania talentami według Gallup’a oraz przywództwa kierowanego misją. Buduje zespół w zgodzie z predyspozycjami i zdolnościami tworzących go osób.
Prywatnie, mama Jagienki oraz Miłosza i żona Krzysztofa – to oni są jej inspiracją na co dzień. Jest niepoprawną optymistką. Wierzy, że dobra energia zawsze wraca. Najszczęśliwsza jest wtedy, gdy uczy się nowych rzeczy. Ma milion pomysłów na minutę i jeśli nie zapisze ich w trello to najprawdopodobniej znajdą się na półce “na później”. Pracoholik z poczuciem misji. Uważa, że żłobek to coś więcej niż miejsce, gdzie się karmi, bawi i przebiera dzieci.
Kasia Tymińska – Dyrektorka ds. administracyjnych i kontaktów z klientami.
Pomysłodawczyni, współzałożycielka i współwłaścicielka a.gugu. Z wykształcenia magister zarządzania; świetnie się odnajduje w świecie zaświadczeń, umów i tabelek (czasem trzeba ją wręcz odciągać od komputera), dlatego z radością pełni funkcję dyrektorki administracyjnej a.gugu. Kocha ład i równowagę, co przekłada się na harmonijną pracę całego żłobka & przedszkola. Każdy, kto tutaj trafia, ma najpierw kontakt właśnie z nią. Odpowiada na wszystkie pytania rodziców z wyrozumiałością i ogromną cierpliwością. To dziewczyna z sercem na dłoni!
Prywatnie jest mamą Janka i Jagody. Godzenie życia prywatnego z absorbującym życiem zawodowym, to dla niej nie lada wyzwanie, z którym czasem radzi sobie lepiej, innym razem gorzej – czyli tak jak każda z nas 🙂
Iwona Buksińska – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Pogodna 34/U1.
Pierwszy pracownik żłobka (ile to już lat? :). Absolwentka studiów pedagogicznych i uczestniczka wielu kursów oraz szkoleń z zakresu rozwoju dziecka i prowadzenia zajęć z najmłodszymi. Na co dzień pracuje z dziećmi „na sali”. Opiekuje się, wspiera ich wszechstronny rozwój i prowadzi zajęcia.
Dodatkowo ściśle współpracuje z Ewą oraz Kasią i dba o to, aby oddział funkcjonował jak dobrze naoliwiona maszyna. Nadzoruje prace całego zespołu i wspiera go w codziennych obowiązkach.
Jako pierwsza rozpoczęła tworzenie programu merytorycznego, który realizowany jest w placówce.
Optymistka! Zaraża uśmiechem i pozytywnym nastawieniem do życia każdego, kto ma okazję z nią pracować. „Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu”. Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą trójki dzieci.
Angelika Oleszczuk – W-ce dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Pogodna 34/U1.
Swoją przygodę z dziećmi rozpoczęła w 2014r. w przedszkolu. To doświadczenie utwierdziło ją w przekonaniu, że nie wyobraża sobie innej drogi zawodowej. Praca z małymi ludźmi daje jej satysfakcję, obserwacja dzieci zdobywających z każdym dniem kolejne umiejętności, dają poczucie, że to co robi ma sens 🙂 Z wykształcenia oraz wyboru – opiekun dziecięcy. Pasjonatka psychologii rozwojowej, stara się poszerzać swoją wiedzę wieloma szkoleniami i książkami oraz dostosowywać swoją nabytą wiedzę do indywidualnych potrzeb każdego maluszka.
Prywatnie jest mamą trójki dzieci, miłośniczką sportu – zwłaszcza piłki nożnej oraz podróży. Każdą wolną chwilę stara się wykorzystywać bardzo aktywnie.
Katarzyna Maliszewska – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Bukowa 15.
Swoją przygodę z najmłodszymi rozpoczęła pracując jako niania. To doświadczenie upewniło ją w przekonaniu, że praca z dziećmi jest tym co chce robić w życiu. Ukończyła więc kurs opiekunki dziecięcej i zaczęła pracować w żłobku.
Z wykształcenia jest dietetykiem. Swoją akademicką wiedzę wykorzystuje w pracy analizując jadłospisy. Jeśli zauważy jakiekolwiek „niedoskonałości” na pewno nie przejdzie obok tego obojętnie. Weźmie sprawy w swoje ręce i współpracując z firmą cateringową zadba o różnorodną oraz zbilansowaną dietę maluchów.
Na co dzień zarządza zespołem oddziału na Bukowej. Ma naturalny dar dostrzegania w ludziach tego co najlepsze. W pracę wkłada całe swoje serce.
Prywatnie wielbicielka dobrego kina i miłośniczka życia na wsi.
Karolina Wiak – W-ce dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu, ul. Bukowa 15.
Karolina ukończyła Katolicki Uniwersytet Lubelski na kierunkach: praca socjalna oraz pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Akademicką wiedzę wykorzystuje na codzień na sali w pracy z dziećmi. W swojej pracy skupia się przede wszystkim na drugim człowieku i jego dobru. Kieruje się empatią oraz zrozumieniem potrzeb najmłodszych, co pozwala jej nawiązywać z nimi wyjątkowe relacje. Wspierając rozwój młodych umysłów, Karolina z pasją angażuje się w różnorodne zajęcia, które mają na celu stymulowanie ich kreatywności i ciekawości świata.
Karolina wspiera również Kasię w obowiązkach dyrektora merytorycznego. To osoba sumienna, pracowita i szybka. W jej słowniku nie istnieje słowo ,,zaraz”. Jeśli obiecuje, że coś zrobi to zawsze dotrzymuje danego słowa. Jej zaangażowanie i umiejętność dostrzegania talentów i dobra w innych sprawiają, że zespół, w którym pracuje, staje się silniejszy i bardziej zgrany. Zarówno prywatnie jak i zawodowo jest gotowa pomóc każdemu, kto tego potrzebuje.
W wolnym czasie Karolina lubi podróże te bliższe i dalsze. Wspólnie z mężem Karolem, który jest jej największym wsparciem i motywatorem, odkrywają piękno Polski oraz Europy. Karolina uwielbia spędzać również czas na działce na wsi. Pracę w ogrodzie oraz wycieczki do sklepów ogrodniczych, relaksują ją. Jej zakupy ogrodnicze przyprawiają męża o zawrót głowy.
Kamila Czajka-Piłat – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu. ul. Dożynkowa 46.
Z wykształcenia psycholog, mediator oraz negocjator. Od trzeciego roku studiów wiedziała, że chce pracować z dziećmi, dlatego po obronie pracy magisterskiej ukończyła kurs opiekunki dziecięcej. Swoje pierwsze doświadczenie zdobyła pracując jako niania.
Na co dzień biega między salami zabaw, a swoim biurem. Lubi pisać procedury oraz tworzyć grafiki pracowników i inne niezbędne tabelki. Jej drugie imię to odpowiedzialność. Jeśli ma wyznaczony deadline można być pewnym, że wykona zlecone zadania. Nienawidzi niespodzianek, za to ceni sobie organizacje. Jeżeli da się coś zaplanować ona to zrobi.
Joanna Elwicka – W-ce dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu. ul. Dożynkowa 46.
Absolwentka studiów z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, uczestniczka wielu szkoleń z zakresu rozwoju dziecka. Swoje pierwsze kroki w pracy z maluszkami stawiała w 2021 roku jako opiekunka (właśnie w a.gugu).
Na co dzień jest wychowawcą w sali żółtej i tam spotkacie ją najczęściej. Natomiast jako z-ca dyrektorki jest odpowiedzialna za zespół – koordynuje jego pracę, wspiera i motywuje. W pracy kieruje się rozsądkiem, nie emocjami. Wykazuje się niezwykłą umiejętnością „trzeźwego myślenia” i spojrzenia na daną sytuację z różnych stron. W końcu jak sama to określa „punkt widzenia zależy od punktu siedzenia”. Zatem, by mieć pełen ogląd należy poznać te punkty.
Prywatnie lubi biegać, a także spędzać czas na siłowni.
Monika Podlodowska – Z-ca Dyrektora ds. merytorycznych, przedszkole a.gugu, ul. Dożynkowa 46.
Ukończyła studia z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej na KUL. Uwielbia pracę z dziećmi, jej bliscy współpracownicy obawiają się, że to zalążki pracoholizmu. Aktywna w mediach społecznościowych, prowadzi stronę “Z pamiętnika dydaktyka”, na której można znaleźć kreatywne pomysły na zajęcia z dziećmi. Na wychowanie patrzy szeroko, wykorzystując różne nurty pedagogiczne. Posiada predyspozycje do zarządzania zespołem zawsze służąc pomocą oraz patrząc na potrzeby i pomysły współpracowników.
Prywatnie Monika uwielbia góry. Należy do grupy Tatromaniaków, tam w wolnych chwilach zdobywa nie tylko szczyty, ale również energię do pracy z dziećmi.
Magdalena Grzybowska – Z-ca Dyrektora ds. organizacyjnych, przedszkole a.gugu, ul. Dożynkowa 46.
.
.
.
.
Joanna Ziółkowska – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu hygge, ul. Mariańska 27/2L.
Absolwentka UMCS, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zapytana o to z jaką pracą wiąże swoją przyszłość, z uśmiechem na twarzy odpowiada, że koniecznie i absolutnie z dziećmi. Na co dzień, niezwykle pogodna – słowo “niezwykle” nie jest w tym miejscu użyte przypadkowo – ona naprawdę zaraża energią i optymizmem. Jest przeciwieństwem Sylwii (jej dyrektorskiej pary), spontaniczna i lekko roztrzepana (tak jak trzeba 🙂 ). Ma bardzo wysokie, intuicyjne umiejętności liderskie. Podczas pracy w żłobku najchętniej korzysta z wychowania bliskościowego i indywidualnego podejścia. Potrafi rozpoznać potrzeby każdego dziecka i odpowiednio na nie zareagować.
W wolnych chwilach zgłębia tajemnice psychologii z zakresu rozwoju osobistego i interakcji międzyludzkich, co pomaga jej w codziennym kontakcie z rodzicami swoich podopiecznych i oczywiście budowaniu zespołu pedagogów.
Sylwia Sławek – Dyrektorka merytoryczna, żłobek a.gugu hygge, ul. Mariańska 27/2L.
Absolwentka studiów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej UMCS. Uwielbia pracę z dziećmi, którą ułatwia jej spokojne usposobienie. Swoją łagodnością jest w stanie “zalać” każdy zmącony i zdenerwowany umysł. Do tego, dzięki logistycznemu zmysłowi doskonale radzi sobie w codziennym zarządzaniu żłobkiem. Porządek i ład w miejscu pracy (i dokumentach) jest dla niej równie ważny, jak dobro dzieci. Dlatego dzięki niej wszystko tutaj działa jak w zegarku. Jest totalną przeciwnością Asi (jej dyrektorskiej pary) dlatego tak super się uzupełniają. Staranność z jaką Sylwia wykonuje powierzone zadania, jest po prostu niesamowita. W pracy z dzieciakami, najwięcej inspiracji czerpie z pedagogiki Marii Montessori.
Prywatnie uwielbia jeździć na koncerty (chyba tak dla odreagowania 🙂 ), dzięki którym nie brak jej energii, każdego dnia. Czas wolny najchętniej spędza nad morzem wypoczywając na plaży, słuchając odgłosów natury.
Magdalena Ajziuk – Psycholożka i pedagożka specjalna. Menadżerka ds. kształcenia specjalnego w przedszkolu.
Ukończyła studia na kierunku psychologia ze specjalizacją wspierania jakości i życia. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując z najmłodszymi w Centrum Terapii Dziecka i Rodziny, Centrum Medycznym w Warszawie oraz placówkach przedszkolnych prowadząc terapię indywidualną.
W swojej pracy pomaga dzieciom w poznawaniu i radzeniu sobie z emocjami oraz w ich wyrażaniu i przeżywaniu. W relacji z dzieckiem kieruje się jego dobrem, dąży do jego wszechstronnego i harmonijnego rozwoju oraz stara się dostrzegać jego indywidualne potrzeby i zainteresowania. Stale kształci się podnosząc dodatkowo kwalifikacje i ucząc się nowych metod pracy.
W a.gugu prowadzi terapie, obserwacje w zakresie funkcjonowania dzieci, konsultacje z opiekunami, a także rodzicami, których wspiera w procesie wychowania i pokonywania trudności rodzinnych. Dodatkowo prowadzi diagnozę funkcjonalną dzieci przy pomocy narzędzia KORP. Poza aktywnym życiem zawodowym, najbardziej uszczęśliwia ją aktywność na świeżym powietrzu, czytanie książek oraz spędzanie czasu z najbliższymi.
Aleksandra Szokaluk – Psycholożka, terapeutka SI.
Ukończyła studia na kierunku psychologia, ze specjalnością Psychoprofilaktyka i Pomoc Psychologiczna oraz studia podyplomowe uzyskując kwalifikacje pedagogiczne. Stale się dokształca: jest certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej. Ukończyła kurs II-stopnia uprawniający do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej oraz studia podyplomowe na kierunku Integracja Sensoryczna. Brała czynny udział w tworzeniu Polskiej Baterii Testów z Integracji Sensorycznej badając dzieci ze szkół i przedszkoli w Lublinie. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Ponadto specjalizuje się w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku: Rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Posiada również kompetencje niezbędne do prowadzenia i projektowania zajęć Treningu Umiejętności Społecznych. Bardzo mądra kobieta 🙂 jednak ciągle jej mało i nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, bierze udział w licznych konferencjach i warsztatach.
W a.gugu prowadzi terapię SI, obserwacje funkcjonowania psychospołecznego dzieci, konsultacje z rodzicami i opiekunami oraz przy pomocy narzędzia KORP – prowadzi diagnozę funkcjonalną dzieci. Prywatnie jest żoną i mamą trójki dzieci. Ma dwie miłości górskie wędrówki oraz koty.
Paulina Kotarska-Pękala – Neurologopedka.
W a.gugu. prowadzi zajęcia logopedyczne zarówno indywidualne jak i grupowe już z najmłodszymi użytkownikami języka. Nie jest zwolenniczką stolikowych metod pracy, a raczej responsywnych, osadzonych w nurcie rozwojowym, podążających za dzieckiem. Uważa, że każde dziecko ma w sobie potencjał, który należy pomóc mu rozwijać. W pracy z dziećmi kieruje się dewizą „Nie wyręczaj, a wspieraj”.
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku logopedia z audiologią, a także studiów podyplomowych na kierunku neurologopedia. Swoje doświadczenie zdobywała prowadząc terapię z dziećmi, bo to z nimi bawiła i czuła się najlepiej.
Ukończyła szkolenia m.in. z zakresu modelowania mowy, Werbogestów, logorytmiki, Kinesiotapingu logopedycznego oraz Elektrostymulacji w logopedii.
W swojej pracy przykłada dużą wagę do „pracy z dzieckiem – nie przeciwko dziecku”, dlatego terapia z nią ma zwykle charakter zabawowy. Z uwagi na swoje wykształcenie audiologiczne, dołącza do zajęć również ćwiczenia słuchowe. Jest także absolwentką Szkoły Muzycznej I stopnia – uwielbia wykorzystywać swoje doświadczenie muzyczne w pracy z dziećmi, wplatając je metodą logorytmiki.
Monika Ratajewska – Specjalista ds. administracyjno kadrowych.
Absolwentka studiów pedagogicznych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Uczestniczka kursów kadrowo-płacowych. W a.gugu ściśle współpracuje z Ewą i Kasią. Dba o to, aby wszystkie dokumenty były uzupełnione i podpisane na czas. Z nią żaden “papierek” nie zginie, bo zawsze trafi do odpowiedniego segregatora. Zorganizowana, ceni sobie ład i porządek. Jest profesjonalistką w swoim fachu.
Prywatnie wielbicielka dobrej książki, malarstwa surrealistycznego i samodoskonalenia.
Anna Derecka – Asystentka biura.
.
.
.
.