Program i pedagogika

Przedszkole otwarte
na naturę.

Program i pedagogika

Przedszkole otwarte na naturę.

Program i pedagogika

Przedszkole otwarte
na naturę.

Czym różnimy się od “tradycyjnego” przedszkola?

Czym różnimy się od “tradycyjnego” przedszkola?

WIĘKSZA ILOŚĆ KADRY

Tradycyjnie 1 nauczyciel na 25 dzieci, u nas 2 opiekunów na 18 dzieci (nauczyciel + asystent)

CHODZIMY NA SPACERY I NA ŁĄKĘ DO WĄWOZU

Przedszkole tradycyjne: dzieci chodzą w parach za rękę
nasze przedszkole: w bezpiecznym miejscu dzieci mogą przemieszczać się swobodnie

NIE BOIMY SIĘ POBRUDZIĆ czy WEJŚĆ NA DRZEWO

Dzieci w naszym przedszkolu mogą doświadczać bawić się, eksperymentować i eksplorować – oczywiście pod okiem nauczyciela

ZDARZA NAM SIĘ JEŚĆ POSIŁKI NA DWORZE

Zupa, drugie danie, podwieczorek czy śniadanie? Ogród to nasza dodatkowa sala przedszkolna

ŻADNA POGODA NIE JEST “ZŁA”

“Złe”, może być tylko ubranie. Dzieci w przedszkolu posiadają ubrania dostosowane do różnych warunków atmosferycznych

PODSTAWA PROGRAMOWA

Realizujemy ją w wersji tradycyjnej – “stolikowej”, ale i na dworze – dziecięce plenery, kamyki i patyki podczas nauki cyferek, zajęcia sensoryczne w naturze, i wiele, wiele innych

Przedszkole otwarte na naturę

W swojej pracy na co dzień inspirujemy się i czerpiemy z leśnych przedszkoli.

Nie jesteśmy, przy tym przedszkolem leśnym, tylko tradycyjnym.

Przedszkole otwarte na naturę

W swojej pracy na co dzień inspirujemy się i czerpiemy z leśnych przedszkoli.

Nie jesteśmy, przy tym przedszkolem leśnym, tylko tradycyjnym.

przedszkole a.gugu

Edukacja w naturze

to wszechstronny rozwój, jakiego nie mamy możliwości osiągnąć przebywając jedynie w budynku.

ucho dziecka rejestruje wiele dźwięków odgłosów, takich jak: śpiew ptaków, szelest liści, dźwięk szumiącego wiatru między drzewami lub deszczu,

wzrok i dotyk dziecka karmi się różnorodnością faktur: ostrych szyszek, kolczastych krzewów, włochatych gąsienic czy miękkiego mchu,

nos dziecka rejestruje i rozpoznaje wiele zapachów: zapach lasu po deszczu, zapach poziomek bądź poszczególnych rodzajów ziół,

zmysły dziecka rozpoznają zmienność temperatury powietrza (chłód poranka, ciepło słońca będącego w zenicie, wilgotność mgły czy też zimowego mrozu).

Edukacja w naturze daje możliwość podejmowania twórczego trudu, wyzwala pomysłowość.

Po co pozwalać dziecku wejść na drzewo?

trening uważności

przełamywanie słabości

ćwiczenie równowagi

koordynacja oko-ręka

motoryka mała (chwyt dłonią)

motoryka duża (uaktywnia mięśnie głębokie)

sensoryka (otarcie o korę, zapach)

logiczna analiza

rozwijanie wyobraźni

trening prioprocepcji

przedszkole a.gugu

Po co pozwalać dziecku wejść na drzewo?

trening uważności

przełamywanie słabości

ćwiczenie równowagi

koordynacja oko-ręka

motoryka mała (chwyt dłonią)

motoryka duża (uaktywnia mięśnie głębokie)

sensoryka (otarcie o korę, zapach)

logiczna analiza

rozwijanie wyobraźni

trening prioprocepcji

Rozwój poznawczy, emocjonalny, duchowy.

Czyli nasza filozofia działania.

Rozwój poznawczy, emocjonalny, duchowy.

Czyli nasza filozofia działania.

przedszkole a.gugu

W swojej pracy na co dzień inspirujemy się i czerpiemy z kilku nurtów pedagogiczno-psychologicznych. Nie utożsamiamy się w pełni z żadnym z nich.

Pozytywna Dyscyplina

Porozumienia bez przemocy

Rodzicielstwo bliskości

Dzieciństwo bliskie natury

Najważniejsze jest dla nas wychowanie w SZACUNKU do małego człowieka i siebie nawzajem.

Swoją pracę pedagogiczną opieramy na:

przedszkole a.gugu

Poczuciu przynależności i znaczenia

przedszkole a.gugu

Wzajemnym szacunku

przedszkole a.gugu

Empatii

przedszkole a.gugu

Współpracy

Uczymy dzieci

komunikacji,

rozpoznawania emocji,

samoregulacji.

A dzięki temu, dzieci otrzymują

możliwość koncentracji na poszukiwaniu rozwiązań,

przestrzeń do nauki na błędach.

przedszkole a.gugu

Uczymy dzieci

komunikacji,

rozpoznawania emocji,

samoregulacji.

A dzięki temu, dzieci otrzymują

możliwość koncentracji na poszukiwaniu rozwiązań,

przestrzeń do nauki na błędach.