Program i pedagogika
Przedszkole otwarte
na naturę.
Program i pedagogika
Przedszkole otwarte na naturę.
Program i pedagogika
Przedszkole otwarte
na naturę.
Czym różnimy się od “tradycyjnego” przedszkola?
Czym różnimy się od “tradycyjnego” przedszkola?
WIĘKSZA ILOŚĆ KADRY
Tradycyjnie 1 nauczyciel na 25 dzieci, u nas 2 opiekunów na 18 dzieci (nauczyciel + asystent)
CHODZIMY NA SPACERY I NA ŁĄKĘ DO WĄWOZU
Przedszkole tradycyjne: dzieci chodzą w parach za rękę
nasze przedszkole: w bezpiecznym miejscu dzieci mogą przemieszczać się swobodnie
NIE BOIMY SIĘ POBRUDZIĆ czy WEJŚĆ NA DRZEWO
Dzieci w naszym przedszkolu mogą doświadczać bawić się, eksperymentować i eksplorować – oczywiście pod okiem nauczyciela
ZDARZA NAM SIĘ JEŚĆ POSIŁKI NA DWORZE
Zupa, drugie danie, podwieczorek czy śniadanie? Ogród to nasza dodatkowa sala przedszkolna
ŻADNA POGODA NIE JEST “ZŁA”
“Złe”, może być tylko ubranie. Dzieci w przedszkolu posiadają ubrania dostosowane do różnych warunków atmosferycznych
PODSTAWA PROGRAMOWA
Realizujemy ją w wersji tradycyjnej – “stolikowej”, ale i na dworze – dziecięce plenery, kamyki i patyki podczas nauki cyferek, zajęcia sensoryczne w naturze, i wiele, wiele innych
Przedszkole otwarte na naturę
W swojej pracy na co dzień inspirujemy się i czerpiemy z leśnych przedszkoli.
Nie jesteśmy, przy tym przedszkolem leśnym, tylko tradycyjnym.
Przedszkole otwarte na naturę
W swojej pracy na co dzień inspirujemy się i czerpiemy z leśnych przedszkoli.
Nie jesteśmy, przy tym przedszkolem leśnym, tylko tradycyjnym.
Edukacja w naturze
to wszechstronny rozwój, jakiego nie mamy możliwości osiągnąć przebywając jedynie w budynku.
ucho dziecka rejestruje wiele dźwięków odgłosów, takich jak: śpiew ptaków, szelest liści, dźwięk szumiącego wiatru między drzewami lub deszczu,
wzrok i dotyk dziecka karmi się różnorodnością faktur: ostrych szyszek, kolczastych krzewów, włochatych gąsienic czy miękkiego mchu,
nos dziecka rejestruje i rozpoznaje wiele zapachów: zapach lasu po deszczu, zapach poziomek bądź poszczególnych rodzajów ziół,
zmysły dziecka rozpoznają zmienność temperatury powietrza (chłód poranka, ciepło słońca będącego w zenicie, wilgotność mgły czy też zimowego mrozu).
Edukacja w naturze daje możliwość podejmowania twórczego trudu, wyzwala pomysłowość.
Po co pozwalać dziecku wejść na drzewo?
trening uważności
przełamywanie słabości
ćwiczenie równowagi
koordynacja oko-ręka
motoryka mała (chwyt dłonią)
motoryka duża (uaktywnia mięśnie głębokie)
sensoryka (otarcie o korę, zapach)
logiczna analiza
rozwijanie wyobraźni
trening prioprocepcji
Po co pozwalać dziecku wejść na drzewo?
trening uważności
przełamywanie słabości
ćwiczenie równowagi
koordynacja oko-ręka
motoryka mała (chwyt dłonią)
motoryka duża (uaktywnia mięśnie głębokie)
sensoryka (otarcie o korę, zapach)
logiczna analiza
rozwijanie wyobraźni
trening prioprocepcji
Rozwój poznawczy, emocjonalny, duchowy.
Czyli nasza filozofia działania.
Rozwój poznawczy, emocjonalny, duchowy.
Czyli nasza filozofia działania.
W swojej pracy na co dzień inspirujemy się i czerpiemy z kilku nurtów pedagogiczno-psychologicznych. Nie utożsamiamy się w pełni z żadnym z nich.
Pozytywna Dyscyplina
Porozumienia bez przemocy
Rodzicielstwo bliskości
Dzieciństwo bliskie natury
Najważniejsze jest dla nas wychowanie w SZACUNKU do małego człowieka i siebie nawzajem.
Swoją pracę pedagogiczną opieramy na:
Poczuciu przynależności i znaczenia
Wzajemnym szacunku
Empatii
Współpracy
Uczymy dzieci
komunikacji,
rozpoznawania emocji,
samoregulacji.
A dzięki temu, dzieci otrzymują
możliwość koncentracji na poszukiwaniu rozwiązań,
przestrzeń do nauki na błędach.
Uczymy dzieci
komunikacji,
rozpoznawania emocji,
samoregulacji.
A dzięki temu, dzieci otrzymują
możliwość koncentracji na poszukiwaniu rozwiązań,
przestrzeń do nauki na błędach.